Wskazówki, jak lepiej zarządzać wieloma projektami SEO jednocześnie

Jak osiągnąć maksymalną produktywność i wydajność przy jednoczesnym zarządzaniu wieloma projektami SEO? Sprawdź te porady ekspertów SEO.

Pytanie: „Czy masz jakieś porady ekspertów dotyczące codziennego zarządzania wieloma projektami SEO? Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki lub wszelkiego rodzaju wytyczne, które pomogą specjalistom SEO takim jak ja.”

Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi mi do głowy, kiedy słyszę to pytanie, jest to, że ma ono głębszy kontekst: jak podążać za projektami konkurującymi o twoje zainteresowanie i skupienie?

Zamierzamy zająć się tym, jak zachować porządek w wielu projektach SEO, a także jak pozostać skoncentrowanym, ponieważ te dwa cele idą w parze.

1. Twórz miesięczne harmonogramy dostaw i trzymaj się ich

SEO może być trudne do zrozumienia dla wielu klientów, w tym pracy, która została wykonana. Niektóre rzeczy są namacalne (co oznacza, że ​​mogą je zobaczyć), takie jak aktualizowanie nagłówków i linków wewnętrznych.

Ale inne ważne zadania SEO — na przykład aktualizowanie tagów kanonicznych , budowanie linków i naprawianie błędów 404 — nie są.

Dlatego niezwykle pomocne jest wcześniejsze udostępnienie swoim klientom listy wyników. Lubię planować dostawy z miesięcznym wyprzedzeniem (z terminami realizacji) i podawać moim klientom harmonogram.

Następnie, po zakończeniu miesiąca, dołączam do moich raportów wyniki, które zostały ukończone.

Osiąga to trzy rzeczy:

  • To sprawia, że ​​nasza praca SEO staje się bardziej namacalna.
  • To pokazuje klientom, że dotrzymujemy terminów.
  • Pomaga w ustalaniu priorytetów codziennych zadań , co prowadzi nas do kolejnej wskazówki.

2. Uczyń oprogramowanie do zarządzania projektami swoim najlepszym przyjacielem

Nie sądzę, abym mógł pozostać zorganizowany z wieloma klientami bez platformy do zarządzania projektami . Jest mnóstwo do wyboru, a wiele z nich ma darmowe wersje, w tym Asana, FreedCamp i Trello (wskazówka: Trello synchronizuje się z Semrush).

Po utworzeniu harmonogramów dostaw wspomnianych w poprzedniej wskazówce załaduj zadania na platformę zarządzania projektami.

Zazwyczaj dodaję termin wykonania zadania co najmniej 2 do 3 dni przed terminem podanym klientowi. To daje nam trochę swobody, aby upewnić się, że nie spóźnimy się z żadnymi rezultatami.

Niektóre platformy dają możliwość ustalenia priorytetów zadań, co również pomoże ci pozostać na dobrej drodze.

3. Rozpocznij każdy dzień od przejrzenia swoich zadań

Po skonfigurowaniu oprogramowania do zarządzania projektami z elementami dostarczanymi i terminami, możesz łatwo przeglądać codzienne zadania.

Każdy poranek zaczynam od przeglądu zadań wyznaczonych na dany dzień. Odhaczaj je na bieżąco. Następnie, pod koniec dnia roboczego, przejrzyj, co nadchodzi następnego dnia, aby być przygotowanym psychicznie.

Osobiście wolę skupiać się na jednym kliencie na raz, jeśli to możliwe.

Innymi słowy, jeśli mam wiele zadań dla tego samego klienta w danym dniu, pogrupuję je i będę nad nimi pracował, dopóki nie zostaną skończone. Następnie przejdę do zadań następnego klienta.

4. Unikaj wielozadaniowości, aby pozostać skoncentrowanym

Utrzymanie koncentracji jest trudne dla wielu z nas, ponieważ prawdopodobnie przez cały dzień otrzymujesz różnego rodzaju powiadomienia, połączenia, wiadomości i inne zakłócenia.

Kiedy usłyszysz powiadomienie, że przyszedł e-mail lub otrzymałeś nową wiadomość na Slack, zbyt łatwo jest wyjść z zadania.

Zamiast sprawdzać tylko ten jeden e-mail, przeglądasz swoją skrzynkę odbiorczą, wpisujesz odpowiedzi, a następnie przechodzisz do Internetu, aby coś sprawdzić. Następna rzecz, którą wiesz, minęła godzina.

Nawet jeśli miałeś dyscyplinę, by sprawdzić tylko ten jeden e-mail, odzyskanie toku myślenia zajmuje około 64 sekund .

To może wydawać się niewiele, ale pomnóż to przez liczbę sprawdzania poczty e-mail, a zobaczysz, jak szybko sumują się minuty.

Ale to nie tylko e-maile. Rozmowy telefoniczne i spotkania mogą również odwrócić Twoją uwagę i utrudnić powrót na właściwe tory.

 

Podsumowanie

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby się skupić. Po pierwsze, całkowicie zamknij programy do obsługi poczty e-mail, komunikatorów i tekstów podczas pracy nad zadaniami klienta.

Po drugie, rozważ zablokowanie kalendarza. Rozmowy telefoniczne i spotkania są koniecznością w biznesie SEO, ale staraj się zaplanować je w taki sposób, aby zostawić dużo czasu na pracę z klientem.

Po trzecie, znajdź to, co pomaga ci się skoncentrować, niezależnie od tego, czy jest to pokój dla ciebie, muzyka, czy coś innego.

Wszystkie te rzeczy pomogły mi z powodzeniem zarządzać wieloma projektami SEO. Mam nadzieję, że tobie też pomogą!